Relaxen in Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu Relaxen in Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu

Relaxen in Nha Trang

Door: pieterjacquelinekimerno

Blijf op de hoogte en volg Pieter, Jacqueline, Kim & Erno

27 Juli 2011 | Vietnam, Nha Trang

We hebben inmiddels onze tijd in Nha Trang er weer opzitten. Drie en een halve dag waarop we niets moesten, maar alleen maar dingen deden waar we op dat moment zin in hadden. We hadden dus niets gepland (op het snorkelen na dan).
Nha Trang is één van de belangrijkste en bekendste badplaatsen van Vietnam. Het is dan ook niet vreemd dat het hier alleen maar toeristen zijn die het ritme van de dag bepalen. Iets heel anders weer dan de in de plaatsen die we tot dusver aangedaan hebben.

De dag na aankomst in Nha Trang vanuit de Highlandtrekking hebben we alleen maar wat uitgerust (we konden op dat moment ook even niet veel meer…..;-) )
Omdat we op dinsdag de hele dag ingepland hadden om te gaan snorkelen hebben we op maandag de bezienswaardigheden van deze stad aangedaan. Achtereenvolgens waren dit;
Een mooie rotsformatie die dateerd en tot stand gekomen is tijdens één van de ijstijden (Chong Promontory Rocks). Vervolgens hebben we de ‘Po Nagar” towers bezocht. Hier hebben we de eerste hinderlijke regenbui van de vakantie op ons dak gekregen.(Hoewel je bij ruim 30 graden nauwelijks nog spreekt van hinderlijk.)
Gelukkig duurde de regenbui niet al te lang en zo hebben we na alle torens bezocht te hebben onze sightseeing voortkunnen zetten naar de ‘Long Son Pagoda’. Dit is een Boedistisch complex met verschillende tempels en pagoda's. Een liggende, slapende Boeda van 18 meter lang en helemaal boven op de berg een zittende Boeda van 25 meter hoog.

Omdat we ons voorgenomen hadden deze dagen rustig aan te doen hebben we 2 Riksja’s genomen die ons terug hebben gebracht naar het hotel.
Dit is een fiets waar wij voorop met twee personen in een bakje zit en die wordt gefietst door een Vietnamees die daar dan vervolgens een klein beetje geld voor krijgt.
Hier hebben we vooraf moeten onderhandelen over de prijs, waar de twee fietsers naderhand nog graag even op terug kwamen. Maar met de tips van San nog in ons achterhoofd, was dat even pech voor deze mannen.

Dinsdag begon weer zonnig. We zijn na een Frans ontbijtje opgehaald bij het hotel en naar de haven gebracht om te gaan snorkelen. Met een man of 20 stapten we op een boot die ons naar een paar plaatsen zou gaan varen waar mooie koraalriffen en vissen te zien zouden zijn. Door de regen van maandag was één van de riffen niet helemaal helder waardoor we een andere plaats bezocht hebben. Voor ons maakte dat helemaal niet uit.
We hebben geweldige vissen en mooi koraal gezien. Tussen twee snorkel momenten door werd aan boord een grootse lunch geserveerd waar we allemaal weer van genoten hebben. Erno heeft geteld dat er in totaal (voor 20 personen) 73 bordjes op tafel stonden met verschillende gerechten daarop.
Ook dit is dus weer een dag van de vakantie geworden die we niet snel zullen vergeten. Al is het alleen al vanwege het feit dat de zonnebrandcreme niet veel effect heeft in het zoute water en dat we ‘s avonds niet meer konden lopen omdat we alle vier een verbrande rug en kuiten hadden. After sun is op dit moment dus niet aan te slepen.
Komkommers en yoghurt worden niet gegeten maar uitgesmeerd of verdeeld over het lichaam. Nee….. wij doen het deze dagen even rustig aan….. ;-)

Woensdag stond er even niets op het programma en dat zou een heerlijke relaxdag worden. We zijn ‘s morgens gaan eten en daar zagen we op een flyer die daar op tafel lag dat dit restaurant drie keer in de week eten maakt voor de armere mensen in Nha Trang en dat gratis uitdeelt. Kim en Erno wilde hier graag aan meewerken en zo stonden ze een half uur later in ditzelfde restaurant bakjes te vullen met rijst, groenten en een stukje vis.
In totaal hebben ze 100 maaltijden samen met het personeel klaar gemaakt. Toen dit klaar was mochten ze deze maaltijden ook nog voor de deur van het restaurant uitdelen.
Ze zijn een half uurtje bezig geweest en toen waren er nog maar 7 maaltijden over.
Zowel Kim als Erno vonden het leuk dat ze hierbij mee mochten helpen.
De rest van de dag hebben we aan het strand doorgebracht.
Vandaag is ook weer de dag dat we gaan vertrekken. We hebben voor vanacht de slaapbus geboekt naar Hoi An. Deze bus vertrekt al om 19.30 uur. We hebben al wel begrepen dat de bedden in deze bus naar Vietnamese maatstaven gemaakt zijn. Van echt veel slapen zal dus wel niet veel komen….
Tot de volgende bestemming….

O ja Oma Corrie, we hebben de kleding ingeleverd om deze te laten wassen. Je zou toch moeten weten dat wij dit nooit zelf doen…. ;-)

• 27 Juli 2011 - 11:26

Tante Riet:

Hoi Allemaal .

Wat een super vacantie hebben jullie,lees al julle verslagen.Wat hebben jullie al veel mooi's gezien,en heel veel indrukken opgedaan.Geniet er nog van en vele groetjes van OmeBen en Tante Riet Doei

• 27 Juli 2011 - 12:56

Smam :

hallo vacantiegangers
    onthou de tips van san maar goed !! komen vaak te pas. Kim en Erno dat hebben jullie goed gedaan om voor die arme mensen iets lekkers mee klaarmaken en uitdelen dat is iets bijzonders en maak je niet vaak van zo dichtbij mee, goeie slaapreis voor jullie en Erno dat lukt jou wel !!
    liefs oma corrie

• 27 Juli 2011 - 21:18

Ome Ad En Tante Jos:

wij volgen jullie vacantie perikelen vinden 't heel interesant . van wat jullie ons laten zien (foto's)en het reisverslag. Heel goed ga zo door.dan genieten wij ook van het land waar we nog nooit zijn geweest ga zo door .
    en nog een fijne vacantie.
    groetjes Ad

• 27 Juli 2011 - 21:49

Oma En Opa:

Hebben jullie, Kim en Erno, ook de maaltijd, die jullie uit moesten delen eerst zelf geproefd? Welke groente en vis zat er in de bakjes? Hebben jullie ook bij het snorkelen onder water foto's gemaakt? We zijn heel benieuwd wat je allemaal gezien hebt. We hebben hier vanavond ook een flinke onweersbui gehad. Ik had bij jullie net op tijd het gras gemaaid.
    Het was geen 2 maar 10 kontjes hoog. Jullie krijgen zeker geen wereldnieuws daar te horen en helemaal geen Europees of Nederlands nieuws. Dat lijkt me best prettig. Slaap lekker in de slaapbus en zeg morgen maar Hoi tegen An.