Het zit er al weer op! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu Het zit er al weer op! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu

Het zit er al weer op!

Door: pieterjacquelinekimerno

Blijf op de hoogte en volg Pieter, Jacqueline, Kim & Erno

14 Augustus 2011 | Vietnam, Hanoi

Ruim vier weken geleden zijn we in het vliegtuig gestapt voor wat voor ons een onvergetelijke vakantie in Vietnam moest gaan worden.
Gisteren, zaterdag 13 augustus, was alweer de laatste dag van de vakantie, tenminste de laatse dag waarop we iets konden plannen.

Om 4.30 uur kwamen we met de slaaptrein terug uit Sapa. We hebben de taxi naar ons hotel genomen en stonden daar rond 5.00 uur op de stoep. De deur was op slot, wat nu? We zagen twee mensen liggen slapen op de bank in de lobby. We zijn maar op de stoep gaan zitten om te wachten totdat ze wakker zouden worden. Gelukkig voor ons begon het heel hard te regenen en werden de mannen binnen wakker. Ze kwamen aangesneld om de deur voor ons open te maken. Na het inchecken zijn we nog voor een paar uurtjes het bed ingedoken, wat toch lekker was na een nachtje in de slaaptrein.
De rest van de dag hebben we lekker door Hanoi geslenterd en genoten van het straatbeeld. Aan het einde van de middag zijn we naar de Waterpuppetshow geweest. Dit is ook een van de dingen die je gezien moet hebben als je in Hanoi bent.
De laatste nacht hebben we nog heerlijk met zijn viertjes in een groot bed geslapen.

Zo meteen begint de terugreis naar huis. Vanochtend hebben besteed aan het vullen van de rugzakken. Ondertussen hebben we samen al een paar keer terug gekeken op de afgelopen weken.
Onze conlusie: wij gaan nooit meer naar Vietnam!!!
Dat klinkt missichien erg negatief, maar is dat is absoluut niet zo bedoeld. Waarom willen we dan niet meer terug? De reden is dat een tweede bezoek aan dit land de eerste keer zou moeten overtreffen of in ieder geval benaderen en dat is bijna onmogelijk! Wij zijn ervan onvertuigd dat we bijna alles in Vietnam gezien hebben wat we wilden zien.
We zijn in contact geweest met Vietnamese mensen in de stad maar ook op het platteland.
We hebben Vientamees mee gegeten, Vietnamees mee gedacht en we hebben ze zo nu en dan proberen te begrijpen. Dit laatste valt gezien de (financiele) verschillen niet altijd mee.
We hebben, zeker buiten de grote steden, gezien hoe mensen wonen en aan eten moeten komen (armoede).
We hebben gezien hoe verschrikkelijk mooi Vietnam is, maar zeker ook hoe de Vietnamezen zelf een vuilnisbelt maken van hun land (waarschijnlijk omdat het geld er niet voor is dit beter te organiseren).
Het zijn tegenstrijdigheden die je bij het bepalen van je vakantiebestemming niet echt meeneemt.
Toch zijn we blij dat we ze gezien hebben en vooral dat de mensen hier ondanks alles ogenschijnlijk positief onder blijven. Of het moet zijn dat al die vriendelijke glimlachen alles verbloemen.
Ook de energie en tijd die de mensen steken in het maken van een maaltijd voor ons is hartverwarmend. Je vindt het iedere keer weer erg als er iets blijft staan wat je echt niet meer op kan of echt niet lust.
De ijver van de dames in Sapa de afgelopen week is daar een voorbeeld van.
Alles bij elkaar opgeteld heeft zelfs het negatieve puntje in de Halong Bay bijgedragen aan het absoluut slagen van deze vakantie. Een reis die wij geen van vieren ooit zullen vergeten.
Een reis waarbij we alle vier weer aan andere momenten terug zullen denken als er naar hoogtepunten gevraagd wordt. Bij “dieptepunten” denken we allemaal hetzelfde die zijn er gelukkig niet geweest.

We willen alle lezers van ons reisverslag bedanken. Naar jullie reacties hebben we steeds weer uitgekeken. Uiteraard hebben we niet al onze ervaringen op kunnen schrijven en zijn sommige misschien anders overgekomen dan bedoeld (ze waren nog mooier dan beschreven!)
Kom daarom maar eens kijken naar de overige foto’s en film. Er zitten vier enthousiaste mensen klaar om dit alles van commentaar te voorzien.
Wij stappen zo in het vliegtuig en zien jullie weer in Nederland. We zullen onze jas alvast aantrekken ;-)

• 14 Augustus 2011 - 06:32

Ilse:

Welkom thuis!!!!!!!

• 14 Augustus 2011 - 07:21

Smam:

goeden morgen pieter jaqueline kim en erno !!
    een goede reis terug en welkom thuis
    dikke knuffel en tot morgen

• 14 Augustus 2011 - 09:56

Piet:

Welkom thuis,

Wat een super reis hebben jullie gehad. Bedankt dat ik mijn reis weer opnieuw kon beleven dankzij jullie mooie verslagen.
    Ja ik weet ook zeker dat je deze reis en ervaringen voor de rest van je leven mee gaat nemen.

Leef en geniet ook weer van de mooie "Udenhoutse" momenten.

Piet

• 14 Augustus 2011 - 10:11

Sjef & Tante ML:

Hallooo,

Het zit er AL weer op?!?! Kan wel na 4 weken:)
    Goede reis en tot morgen.

Gr
    Sjef & tante ML

• 14 Augustus 2011 - 10:43

De Adams-family:

Wij wensen jullie een heel goede terugreis en zijn ook wel weer blij als jullie gezond en wel weer terug zijn.
    Mocht jullie agenda nog niet gevuld zijn, hierbij nodigen wij jullie uit voor a.s. zondag op een Hollands bakkie koffie met goodies.
    Welkom thuis en tot snel.
    Liefs van ons.
    P.S. Bedankt voor de fantastische verslagen en foto's. We zijn erg benieuwd naar de rest.

• 14 Augustus 2011 - 11:25

Mona:

ja altijd vervelend om na zo'n geweldige ervaring weer naar huis te mogen, maar zoals al eerder is geschreven er komen ook weer mooie udenhoutse momenten, een zeer goede reis terug en tot snel
    mona

• 14 Augustus 2011 - 15:01

Annette:

Jajaja jullie vakantie zit er AL weer op....vond het leuk jullie verslagen te lezen en de foto's te kijken. Zal nog afkicken worden....
    Welkom thuis en het weer belooft goed te worden.....
    Tot snel!!
    Kus Annette

• 14 Augustus 2011 - 19:30

Remko En Sandra:

Welkom in NL! We hebben genoten van jullie verslagen. Wat een prachtige vakantie!! Nu nog de live verhalen. Tot de 4e!

Groetjes,