Hanoi deel1 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu Hanoi deel1 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu

Hanoi deel1

Door: pieterjacquelinekimerno

Blijf op de hoogte en volg Pieter, Jacqueline, Kim & Erno

10 Augustus 2011 | Vietnam, Hanoi

Het is alweer woensdag 10 augustus als we wakker worden in een mooi hotel in Hanoi. Het is een nog maar net geopend en de luxe druipt er vanaf. We vinden dat we dit wel verdiend hebben, dus we nemen het er goed van. Het ontbijt is ook helemaal in orde dus we gaan met een volle buik de spullen weer pakken.
Ja dat klinkt raar, maar zoals in het vorige verslag al aangegeven gaan we naar Sapa de komende twee dagen en checken we maar weer even uit in dit hotel.
We mogen de spullen die we niet meenemen in het hotel achterlaten en we hebben ook al een kamer geboekt voor onze laatste nacht in Vietnam. We krijgen dan de family-room voor dezelfde prijs als een tweepersoonskamer.
Vandaag staan de ‘must see’s’ van Hanoi op het programma en we hebben al snel besloten dat we ons niet te moe gaan maken. Het verkeer is zoals in HCMC dus dat wordt nu wel 2 brommers huren zodat we de drukte echt zelf aan den lijve kunnen ondervinden. Twee straten verderop weten we twee automaatjes op de kop te tikken en zo rijden we een paar minuten later tussen alle andere toeterende en kris kras door elkaar rijdende vietnamezen door de stad. Eigenlijk helemaal niet moeilijk, als je je verstand maar op ‘0’ zet…
We bezoeken een aantal temples en pagode’s en uiteraard bezoeken we ook het graf van Ho Chi Minh. We zijn iets te laat om meneer zelf nog ‘even de hand te gaan schudden’, want hij is alleen in de ochtend te bezoeken. Deze man is al meer dan 30 jaar dood, maar nog steeds doen ze er hier alles aan om het mogelijk te maken zijn lichaam te eren. Eens per jaar wordt hij dan naar Rusland gebracht om weer opnieuw gebalsemd te worden…
De dag vliegt voorbij en als het aan het einde van de middag begin, van de avond al weer donker begint te worden hebben we gegeten bij de Italiaan, de scooters weer ingeleverd en zitten we in het hotel onze sandalen te vervangen voor de bergschoenen. We pakken de tassen die mee naar Sapa gaan mee en stappen in de taxi die ons naar de slaaptrein gaat brengen. We mogen daar als international reizigers wachten in een speciale wachtruimte (die net wat luxer is dan de ruimte voor de Vietnamezen).
Rond een uur of 20.30 uur worden we meegenomen naar de trein. We lopen langs een aantal treinstellen waar we slaapcoupe’s zien waar je met zes man in slaapt. We bedenken al hoe we zullen gaan liggen, wie boven en wie onder. We lopen echter helemaal door naar de achterste wagon van een andere trein waarvan de slaapcoupe er toch een heel stukje anders uitzien. Ook hier weer meer luxe dan de coupe’s die we gepasseerd zijn. Vier personen in een coupe (dus voor ons een prive coupe) en op tafel staan al wat nootjes en wat drinken klaar voor gebruik.
Erg lang duurt het niet voor de trein vertrekt en ook niet heel veel later proberen wij te gaan slapen. Pieter en Jacqueline liggen uiteindelijk boven omdat we niet zeker zijn of Erno niet nog eens naar beneden klettert zoals een paar weken geleden thuis.
Ondanks dat de trein zo nu en dan flink heen en weer schudt, kunnen we over het algemeen wel wat slapen. Dat moet ook wel wat in Sapa staat ons weer een wandeltocht te wachten.

• 11 Augustus 2011 - 14:58

Remko En Sandra:

Hoi,

Het duurde even om alle gemiste verslagen, tijdens onze vakantie, te lezen. Maar het is gelukt en jullie krijgen het keer op keer voor elkaar om een boeiend verslag te maken. We lezen het met plezier! Geniet nog even van jullie vakantie in Vietnam.
    Tot binnenkort!

• 11 Augustus 2011 - 15:37

Piet Lagarde:

Op weg naar Sapa. Ik hoop dat het weer goed is dan worden het heel kleurrijke dagen. Nog een paar dagen dan zit deze reis voor jullie leven erop. Leef en geniet maar van alle momenten.

Al bedankt voor jullie mooie verslagen. Het is alsof ik er weer rondfiets.

Groetjes,

Piet

• 11 Augustus 2011 - 16:32

Oma Corrie:

hoiiiiiiiii Pieter Jaqueline
    kim en Erno
    de laatste loodjes zijn vaak het zwaarste maar niet bij jullie, je krijgt wat je verdiend wordt gezegd, zo zie je maar weer wat een bofferds jullie zijn, hopelijk hebben jullie goed geslapen zodat je met frisse moed en nieuwe energie de laatste etappe weer goed doorkomt , geniet nog van alle moois en tot over 4 dagen
    veel liefs van mij

• 11 Augustus 2011 - 18:00

Ilse:

Ha Wereldreizigers,

Ik kan me het slapen in de slaaptrein nog goed herinneren toen ik dit in Thailand heb gedaan.
    Een hele ervaring hé!!!!
    Geniet nog van jullie paar laatste dagen in Vietnam!!!!!

Groetjes Ilse

• 11 Augustus 2011 - 21:15

Opa En Oma:

Klaar voor de laatste etappe. Dat zal ook wel weer bijzonder worden. Jullie houden wel van variatie in slaapmogelijkheden. Van een luxe hotel naar een wiebelende trein. Zorg maar dat een van jullie niet naar beneden valt, bovenop Erno. Nu wij dit schrijven, is Sapa al weer half voorbij. Nog 1 dag Sapa en 1 dag Hanoi en dan via HCMC naar ....... Udenhout. Geniet maar extra van die laatste dagen. Dikke knuffel.

• 12 Augustus 2011 - 06:39

De Vissertjes:

wow, we komen echt binnenkort een keer al jullie foto's bekijken hoor!
    geniet er nog even van !

de vissertjes (nog steeds uit vinkel)