Vanuit de jungle naar de zee - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu Vanuit de jungle naar de zee - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu

Vanuit de jungle naar de zee

Door: pieterjacquelinekimerno

Blijf op de hoogte en volg Pieter, Jacqueline, Kim & Erno

24 Juli 2011 | Vietnam, Nha Trang

Na een nacht op een redelijk hard matras, waren we klaar om de laatste dag “Highlands Vietnam” te beginnen. We werden 7.30 uur aan het ontbijt verwacht. Terwijl wij zaten te eten werden de tassen door Son en Fung in het busje gezet. We hebben het ontbijt afgerekend en zijn aangereden richting Nha Trang.
Vandaag stonden er geen echte “grote” dingen meer op het programma zoals de watervallen en de olifanten van de afgelopen dagen, maar dat wil niet zeggen dat de dag eruit zou komen zien als een busrit van A naar B.
Onderweg zijn we weer bij verschillende kleine bedrijfjes, kwekerijen etc.etc. gestopt. Son liet de chauffeur als eerste stoppen bij een rubberboom plantage waar we het rubber zelf uit de bomen lieten lopen door er een snede in te maken.
Weer een aantal kilometers verder was een familie bezig met cacao-bonen. Ook hier kregen we naast de vriendelijke lach van de vrouw des huizes, ook de nodige uitleg van Son. Ditzelfde verhaal gold eigenlijk ook voor de peperplantgae die we op de route aandeden. De tijd voor de pepers was eigenlijk net achter de rug, maar we hebben nog een paar pepers gezien en aan de bomen zaten de nieuwe pepertjes voor volgend jaar. Ze moisten alleen nog maar wat groeien en rood worden, de geur was er al wel.
Op verzoek van Jacqueline zijn we ook nog naar een ziekenhuis geweest. Erg primitief allemaal. En het was maar goed dat we na wat foto’s daar weer konden gaan en niet daar waren voor andere redenen. De mensen daar keken eigenlijk heel raar op dat wij het daar wilden zien. Son, die trouwens in de 10 jaar dat hij gids is nog nooit het verzoek had gekregen een ziekenhuis te bezoeken, voreg of we de roentgen-afdeling mochten zien. Helaas was deze ‘afdeling’ gesloten (er hinge en hangslotje opde deur…)
Voor de lunch hebben we nog 1 stop gehad en dat was bij een houtsnijdersbedrijf. Hier maakten ze houtsnijwerken uit hele grote stukken oud hout. Voor een salontafel met bijpassende bank en stoelen draaien ze hun hand niet om.Opvallend was wel het aantal ‘dikke’ Boedha’s dat er in de kunstwerken terug kwam.
De lunch van vandaag was overheerlijk. Garnalen met rijst, groenten met tonijn en groenten met beef. Zelfs Kim en Erno hebben hier redelijk wat gegeten!!! Hoewel de gekko’s aan de muur voor Erno interessanter blijven!
Na de ‘pauze’ hebben we nog een steenfabriekje bezocht. In de enorme hitte stonden daar een aantal personen keihard te werken. Het zweet brak ze aan alle kanten uit en liep in straaltjes van hun gezicht. Maar ook hier blijven de Vietnamezen lachen.
Rond de klok van 15.00 uur kwamen we aan in Nha Trang. We zijn door Son afgezet bij het hotel dat hij gisteren voor ons geboekt had (nadat wij deze in de LP hadden uitgekozen) In dat hotel hebben we onze ervaringen van de 3-daagse tour in het referentieboekje van Son geschreven en hebben we hem en de chauffeur gedag gezegd. (zij rijden nog terug naar Dalat vandaag).
Wij hebben alvast onze eerste duik in zee genomen en nagenoeg al onze kleding bij de laundry afgegeven.
Vanavond gaan we lekker eten in het centrum van Nha Trang.
De tip van Son om hier in deze stad extra goed op onze spullen te letten zullen we de komende dagen zeker blijven herinneren.
Wij doen nu even een paar dagen lekker rustig aan!!!

• 24 Juli 2011 - 14:38

De Damwijkjes:

Hoi allemaal,
    Nou Pieter, je verveelt ons echt niet met je verhalen in de mailbox! We genieten ervan, veel dingen erg herkenbaar voor ons.
    Wij hebben op Sumatra hond gegeten( zonder het te weten), ze zeiden dat het hert was, maar bleek later dus toch anders....was goed te doen, alleen hoorde ik s'nachts blaffen naast me...haha

• 24 Juli 2011 - 17:51

Smam :

jullie genieten helemaal
    het is aan julliete zien !!! waarom de kleding afgegeven ??
    liefs smam

• 25 Juli 2011 - 16:29

Jan En Karin:

Hoi Buurtjes
    Wat een heerlijke verhalen allemaal.Jullie zullen ook wel ontzettend moe zijn na al die belevenissen van de dag.Kunnen jullie ook al een beetje Vietnamees?? Groetjes vanuit het erf

• 26 Juli 2011 - 09:02

Remko En Sandra:

Hoi Hoi,
    Wat een ervaring! Het is fantastisch te lezen dat jullie zo'n geweldige vakantie hebben en van elke minuut genieten. Mooie foto's en erg bijzonder om zo gedetailleerd in jullie vakantie-leven mee te kijken. Bedankt daarvoor! Veel plezier! X