week verslag Kim en Erno - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu week verslag Kim en Erno - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu

week verslag Kim en Erno

Door: pieterjacquelinekimerno

Blijf op de hoogte en volg Pieter, Jacqueline, Kim & Erno

21 Juli 2011 | Vietnam, Hanoi

Week verslag 01 Kim en Erno

Vorige week donderdag vertrokken we in Brussel, we stonden op het vliegveld want lopen gaat niet.
De eerste keer vliegen, dat was best spannend. Bij het opstijgen krijg je last van je oren, de luchtdruk veranderd.
Na het opstijgen vlogen we 6,30uur door de lucht. Erno had geen last van het landen, hij lag net te slapen toen we landen. (anders merk je er toch nog maar weinig van)

Toen we geland in Qatar waren was het 38 graden Celcius.We hadden toen een tussenstop van 7,30uur in Qatar. Die tijd was zo voorbij, we lagen in een slaapruimte waar je kunt slapen en rusten. Toen de tijd voorbij was en we weer in het vliegtuig konden stappen was het kwart voor 7 (het vliegtuig vertrok om 7.05) toen we eenmaal geland waren in HCMC was het 19.00 uur. We liepen net buiten het vliegveld en er kwam meteen een man van de taxi op ons aflopen. En het was nog wel de goede taxi ook. We hadden toen 3 nachten in het Tulips hotel geslapen. Toen de eerste echte dag in HCMC zijn de door de stad heen gelopen en de tweede dag zijn we naar de chu chi tunnels geweest met de bus (het was een wiebelbus!) en een tempel geweest, het was een grote mooie tempel, er kwam ook een mis in toen wij er nog in waren, het begon hard te regenen toen we in de bus onderweg naar de tunnels redden eerst hadden we een film gekeken over de oorlog met de Amerikanen toen zagen we de dingen die ze gebruikt hebben, daarna zagen we die ook in het echt, bijvoorbeeld een ding dat van riet was gemaakt en daaroverheen lag gras en mos dat kon waar je erop ging staan naar beneden klapen en dan stonden er hele schepen punten in , als daar een Amerikaan in ging staan dan viel hij omlaag dan op de scherpe punten en dan was hij dood. En allemaal vallen bijvoorbeeld: een put waar hij zo in kon stappen en dan zat hij op een plankje en dan ging hij omlaag en dan kwamen er spijkers en dan ging hij omlaag zodat de spijkers overall door zijn lichaam kwamen er was ook een ding dat je aan het plafond kan hangen en als je de deur open doet dat er een plank met scherpe spijkers naar je toe slingert, dat kun je niet opvangen, er zijn 2 stukken en die zitten met een hele sterke ketting aan elkaar vast.
Verder zijn we ook nog in een stuk van een tunnel geweest. Eerst wij samen en daarna ook nog met papa en mama samen in de tunnel geweest. De volgende dag zijn we naar de Mekong delta geweest, met de boot. Daar zijn we 2 dagen gebleven met 2 andere Nerderlanders. We hebben bij de mensen thuis geslapen, we hebben zelf gekookt, op het menu stonden springrolles die hebben we zelf in het rijst papier ge rolt, dat was best lachen, daarna hebben we ook nog onze groente gesneden als het weer ochtend is gaan we om 8 uur op de boot naar mensen die het zout uit het water van de rivier halen en daar maakten ze ook popcorn van rijst in zwart zand dat maakte ze warm en dan deden er rijst bij en dan gaat het poffen en dan kijg je erge lekkere verslavende popcorn we hebben ook bloemen thee op en een beetje tussen de kleine marktkraamjes gewandeld.
Daarna zijn we naar de drijven de “markt” gegaan en waren allemaal boten met fruit erop. Daarna zijn we ook nog gaan lunchen en toen zijn we met een klein roeibootje naar de grote boot gevaren en met de grote boor over gestapt naar de bus waar we mee terug zijn gereden naar het tulips hotel en de volgende ochtend naar Mui Ne, daar zijn we
‘s middags om 13.00 aan zijn gekomen we hadden een hotel met een zwembad erbij, we zijn ‘s middags naar de gele, rode, witte en oranje duinen geweest. We waren ergens naar toe geweest en daar kon je door de rivier heen wandelen, dat was erg ondiep, je kon ook op de duinen lopen, dat deden we ook, we zijn er met moeite op geklommen en met weinig moeite af gerend. De duinen, die waren erg mooi en we konden er vanaf sleën eerst gingen we er met een quad op geracet en op een klein sleetje af gesleed het was erg leuk we hebben ‘s avonds nog in het zwembad gezwommen en daarna zijn we gaan eten in een italiaans restaurant. Toen zijn we gaan slapen en de volgende dag naar Dalat gereden, het was een hele erge hobbel weg!

Groetjes Kim en Erno

Volgende week weer een verslagje van ons
Doei

• 21 Juli 2011 - 15:38

Mona:

he he eindelijk een duidelijk verhaal (grapje) kim en erno, ik hoor en zie dat jullie genieten en nog lekker 3 weken te gaan, ben sjaloers, zo als wij dat zeggen, gr mona

• 21 Juli 2011 - 16:35

De Damwijkjes:

Hee Kim en Erno,
    Wat leuk dat jullie ons ook bijpraten over jullie belevenissen. Jullie snappen wel dat er bij thuis komst springrolls gemaakt moeten worden; wij willen ze proeven!
    Wouw en nu de olifanten tegemoet, dat wordt gaaf; let op die schattige haartjes op hun kop...veel plezier en groetjes van Arthur, Ingrid, Amber en Ruben

• 21 Juli 2011 - 16:47

Oma Corrie :

knap Kim en Erno dat jullie zelf een reisverslag maken, er is zoooo veeeel !te zien straks de foto s erbij en je hebt een mooie album, let goed op je hoedje het staat zo leuk !
    dikke kus oma corrie

• 21 Juli 2011 - 16:51

Annette:

He Kim & Erno,

Wat leuk om ook iets van jullie te lezen! En wat een mooie foto's!! Veel plezier!!
    Kus Willem, Annette, Charlotte, Willem & Frederike

• 21 Juli 2011 - 17:26

Oma En Opa:

Wat hebben jullie toch een lang verslag gemaakt over de eerste week. We zien wel, dat jullie een heel actieve vakantie hebben. Wat krijg je veel te zien, wat hier in Nederland niet te zien is. Ik denk, dat de vietnamese kinderen nu naar school moeten, terwijl jullie daar nu vakantie hebben. Geniet er maar van.

• 21 Juli 2011 - 17:45

De Adams-family:

Hoi luitjes,
    Nou ja lui, jullie hebben het hartstikke druk zo te lezen. Wat een gave verslagen en wat hebben jullie al veel gezien. Volgens ons zijn jullie hard aan vakantie toe als jullie thuis komen. Plan maar vast een foto-avond in want er zijn veel mensen hier in Nederland die de foto's graag willen zien.
    Wij zullen in ieder geval van de partij zijn. (niet dat we brutaal willen zijn, maar we zijn wel super nieuwsgierig.)
    Knussels van Jeroen, Maud, Stan en Wouter

• 21 Juli 2011 - 19:17

Karlijn:

Wat een belevenissen! Super om jullie verslag te lezen en we kijken uit naar het volgende. Veel plezier weer ; )
    Groetjes Karlijn en Jan & Ilske

• 23 Juli 2011 - 05:26

Ilse:

Ha Kim en Erno,

Wat leuk zeg jullie eigen verslag met jullie ervaringen!!!!
    Geniet ervan en veel plezier met alle nieuwe, spannende, mooie, nieuwe dingen die jullie nog gaan zien!!!!

Groetjes Ilse

• 23 Juli 2011 - 10:16

Tantes En Mirte:

Hallo Kanjers,

Wat hebben jullie een super verslag gemaakt! Wij lezen wel dat jullie heel veel leuke dingen meemaken.
    Veel plezier bij de olifanten. Wij kijken al uit naar jullie volgende verslag.

dikke kus van ons