Goodmorning Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu Goodmorning Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu

Goodmorning Vietnam

Door: pieterjacquelinekimerno

Blijf op de hoogte en volg Pieter, Jacqueline, Kim & Erno

16 Juli 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Dit zal ongetwijfeld de eerste zin zijn van ieder eerste reisverslag uit Vietnam. Uiteraard kan hiermee bedoeld worden dat er voor de eerste keer “opgestaan” wordt in Vietnam, maar het kan ook zo zijn dat je in Ho Chi Minh City wakker wordt van het geluid van de … ja daar zijn ze weer… brommers, scooters en motoren. Wij dachten er op 7 hoog geen last van te hebben, maar met enkele duizenden tegelijk reikt dat geluid toch aardig ver om 7.00 uur ‘s ochtends…
Toch na een vermoeiende reis maar een uurtje langer blijven liggen voordat we fris en fruiting naar het ontbijt gingen. Ook hier hadden we weer de mogelijkheid om voor “Fried Rice” (zeg maar nasi) te kiezen maar gelukkig was het ook mogelijk broodjes met een ei te kiezen. Dat waren 4 eieren dus…
We kregen er een paar bananen bij die nog echt donker groen waren. Even laten liggen dachten we, maar daar was Kim het niet mee eens en daar waren we maar wat blij om, want wat waren die dingen lekker.
We hebben vervolgens de LP erbij genomen en zijn aan de wandeling begonnen die ons langs de “belangrijkste” plaatsen in HCMC leidde.
Zo hebben we onze eerste tempels (pagode’s) gezien en kregen zowel Kim als Erno van een aantal Vietnamese mensen daar een paar wierook-stokjes en mochten ze het hele ritueel mee lopen. Erg leuk om te zien hoe ze beiden een aantal keer diep buigen voor “een stenen olifant met een bloemenketting om” om vervolgens één van de stokjes daar achter te laten in een soort bloempot met zand. Na vijf verschillende altaars stonden we weer buiten en wisten ook wij nog steeds niet wat en wie we nu geeerd hadden. Maakt niet uit, er komen ongetwijfeld nog genoeg kansen…
Voor Kim kon deze dag zowiezo al helemaal niet meer stuk omdat ze een eigen rieten punthoedje heeft gekocht. De vakantie zou voor haar geslaagd zijn als ze zelf zo’n puntmutsje zou hebben. Nou dat hebben we op dag 1 (eigenlijk 3) toch aardig voor elkaar.
Bij “Kim’s Café” in de trotterwijk hebben de kinderen ‘s avonds de eerste frietjes van de vakantie op. Bij de “excursie-afdeling” van dit restaurant hebben we een 2-daagse Mekong Delta trip geboekt voor maandag en dinsdag.
Morgen (zondag) gaan we naar de Cu Chi tunnels met de bus. Om 7.30 uur worden we opgehaald. Voor nu even niets meer, alleen nog maar ons bed.

• 17 Juli 2011 - 21:23

Karlijn:

Leuk om jullie verslagen te lezen. Geniet er van en ik blijf jullie volgen!
    Groetjes Karlijn

• 17 Juli 2011 - 22:44

De Damwijkjes:

Hoi allemaal,
    Heerlijk om dit te lezen...de olifant is waarschijnlijk Ganesha...staat voor wijsheid! Volgende keer over zijn slurf aaien en dan je hand op je voorhoofd leggen...word je heel slim van.
    En dan al die bromponnies, zoals onze kinderen ze noemden, nou door de geur voel je je vast toch wel thuis...Ongelooflijk wat en hoeveel ze daar op vervoeren en dat er maar zo weinig ongelukken gebeuren is een wonder...

• 18 Juli 2011 - 18:41

Kyra En Manouk:

Lukt het al een beetje beter om met stokjes te eten?
    Hebben ze daar ook stokjes voor kinderen?
    Groetjes, Kyra en Manouk

• 18 Juli 2011 - 19:01

De Adams-family:

Hoi hoi, wat een belevenissen op de eerste dag in Vietnam.
    Kim, misschien kun je ook nog een leuke Vietnamese dans leren om die samen met je groepje voor te dragen? Je moet dan natuurlijk niet vergeten wat extra punthoedjes mee te brengen. Zou dat wel pas op het einde van de reis regelen. scheelt een hoop gesjouw. Dikke kussen van ons.

• 19 Juli 2011 - 14:09

Miranda:

leuk te lezen wat jullie van de trip maken. Anders ontbijten zonder pompoen, meergranen of afbakbroodjes.. Ik heb gelezen dat elke dag een ei weer als gezond wordt gezien, dus dat komt helemaal goed ha ha. Cu chi tunnels zijn wel indrukwekkend. Je mag er ook in maar goed opletten ofdat het wel past want Pieter zijn schouders zijn wat groter dan de gem vietnamees.
    Op naar het volgende verhaal

ps hier heeft vandaag de hele dag de zon geschenen. Best uniek in de NL zomer