De reis is begonnen - Reisverslag uit Doha, Qatar van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu De reis is begonnen - Reisverslag uit Doha, Qatar van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen

Door: pieterjacquelinekimerno

Blijf op de hoogte en volg Pieter, Jacqueline, Kim & Erno

15 Juli 2011 | Qatar, Doha

Donderdag 14 juli is het 9.30 uur als opa Leon en oma Liesbeth en oma Corrie aan de deur staan om ons weg te brengen naar Brussel. Alle tassen gaan achterin en we zwaaien naar de oma’s die in Udenhout achter blijven om de wasmachine en de vaatwasser, die nog aan stonden mee af te werken. We hebben nog tijd genoeg, maar als we net voorbij de grens in België stil komen te staan, schrikken we heel even. Eenmaal in Brussel blijkt dat die 100 meter “file” het enige oponthoud is geweest waardoor we ruim op tijd op het vliegveld aankomen. 3 uur voor vertrek mogen we inchecken en de rugzakken inleveren. We hebben in totaal 26,3 kg voor ons vieren aan baggage waar 23 kg p.p. ook nog had gemogen.
De periode tussen het inchecken en het vertrek vullen we met wat spelletjes en dan breekt toch eindelijk het uur “U” aan.
We zitten 2-aan-2 in het midden van het vliegtuig en Erno heeft al snel in de gaten dat je spelletjes kan doen op je televisiescherm. Films, TV programma’s, muziek etc.etc., het zat allemaal in de hoofdsteun van de persoon voor je. Om 16.15 uur vertrekt het vliegtuig.
Vanuit Brussel vliegen we in een rechte lijn naar Qatar waar we rond de klok van 23.00 uur aankomen. Het is daar dan ook nog eens 1 uur later waardoor onze eerste dag er alweer op zit ;-).
We wisten dat we hier vrij laat aan zouden komen, dus we hadden de jassen en de vesten in de aanslag. Vlak voor het uitstappen werd ons echter medegedeeld dat het in dit landje in de woestijn op dat moment 38 graden was. Ons voorhoofd voelen we nog van de bonk tegen die hitte.
Gelukkig was het in vliegveld, waar we met de bus naar toe gebracht warden, een stuk aangenamer. Kim zag al snel “van die mensen die hier horen”. Hiermee bedoelde ze een kompleet in het wit gestoken man met hoofddoek met daaromheen een zwarte band. Ook de zonnebril ontbrak niet bij deze persoon, die we in Nederland als oliesjeik zouden omschrijven.
We vonden in de “Quietroom” een plekje waar we een paar uur goed geslapen hebben.

• 16 Juli 2011 - 04:50

Annette:

Joehoe!! We houden jullie in de gaten...en we willen natuurlijk veel foto's zien!!
    vui chi ti Vit Nam
    T li chào Biljouw gia ình

• 16 Juli 2011 - 07:36

De Buurtjes:

Hoi allemaal
    Het vertrek was al een avontuur nu de rest nog op naar het volgende verslag.
    Groetjes Jan en Karin

• 16 Juli 2011 - 09:07

De Damwijkjes:

Goed om een bericht van jullie te lezen, was benieuwd of jullie vertrokken waren met het barre weer.
    Wat een indrukken meteen al voor de kids, ze zullen hun ogen uit kijken.
    Nou, wij gaan nog een weekje door hier in de regen en dan zijn wij aan de beurt.
    Geniet, gr uit Udenhout

• 16 Juli 2011 - 13:08

Smam :

fijn je gesproken te hebben via skyp en te horen dat het goed gegaan was ! na het gelezen reisverslag broeken en vesten uit !! 38gr jee wat goed maar wel even wennen denk ik , nou Kim en Erno echt een ander land met zulke mensen die daar thuis horen , ik ben erg benieuwd wat het volgende is.
    allemaal een dikke knuffel
    liefs smam

• 16 Juli 2011 - 14:10

Meiden Uit Waalwijk:

Ha vakantiegangers,

Jullie avontuur is begonnen. Geweldig!! Super.....maar 26,3 kg. Kunnen er lekker veel souveniers mee terug naar Nederland!! Op naar de Mekong delta's. Wij kijken weer uit naar jullie verhalen.
    Dikke kus van de tantes en een knuffeltje van Mirte