Na Cuenca 5 dagen Galapagos met z'n tweetjes - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu Na Cuenca 5 dagen Galapagos met z'n tweetjes - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu

Na Cuenca 5 dagen Galapagos met z'n tweetjes

Blijf op de hoogte en volg Pieter, Jacqueline, Kim & Erno

17 Januari 2013 | Ecuador, Puerto Ayora

Via facebook zijn jullie al op de hoogte gebracht van het feit dat we inmiddels op de Galapagos eilanden zitten.
Toch kijken we in de verslagje nog even terug op de laatste dag in Cuenca.
We hadden opzich al veel van deze stad gezien, mar we hadden nog een dag over. Tijdens onze eerste dag in Cuenca was met Jessica afgesproken dat we in een ziekenhuis in Cuenca met haar spulletjes zouden gaan uitdelen aan mensen die dat heel goed kunnen gebruiken.
Jessica heeft vanuit Nederland wat geld bij elkaar verzameld waarmee ze spullen koopt. Denk hierbij aan desinfecteergel voor je handen, nagelknippertje, zeep, tandenpasta, tandenborstel…
Ook waren er nog een paar kleinigheidjes gekocht voor de kinderen die daar liggen, autootjes voor de jongens, poppetjes voor de meisjes en nog wat kleurboeken en kleurpotloden.
Op de kinderafdeling hebben we al deze spullen uitgedeeld. Toch best leuk als je tijdens een vakantie waarin je het allemaal zelf erg goed hebt, je ook voor de wat minder bedeelden wat goed kan doen.
´s Middag zijn we naar het centrum gegaan en hebben nog een rondtour gemaakt met een toeristenbus. De tocht op zich viel op een beetje tegen, we hadden wat meer stops en uitleg hier en daar verwacht. Het uitzichtpunt waar we naar toe gereden zijn waarvandaan we een zicht hadden over de gehele stad, was echter wel erg mooi.
Deze avond zijn we met Jessica nog wat gaan eten en hebben we de koffers ingepakt. De volgende dag vertrok hetvliegtuig namelijk al om 08.00 uur en moest er nog ingechecked worden.
Twee taxi´s kwamen om 06.30 uur voorrijden en met bijna geen verkeer op de straten, waren we in 5 minuten op het vliegveld. Alle gebruikelijke plichtplegingen afgewerkt en zo zaten we om 08.00 uur in het vliegtuig richting Guayaquil.
Op het vliegveld van Guayaquil hebben we voor een paar dagen afscheid genomen van Sjef en Marie-Louise. Zij gaan samen een paar dagen naar de kust (Montanita) en wij vliegen van hieruit door naar de Galapagoseilanden.
Op het vliegveld kregen we al meteen in de gaten dat dit iets speciaals moet zijn. Alle koffers en handbagage werden verzegeld en we moesten speciale formulieren invullen voordat we de eilanden mochten betreden. Ook deze vlucht verliep prima. Vlak voor de landing waren alle koffers in de bagageruimtes met een spuitbus besproeid om te voorkomen dat er zaden, insecten of weet ik wat op het eiland terecht zou komen.
Het vliegveld ligt op een heel klein eilandje waar eigenlijk alleen maar een vliegveld is.
Voor je het vliegveld mag verlaten moet iedereen $100,00 betalen om het national parc te mogen betreden. We worden vervolgens met een bus naar de haven gebracht. Onze bus had er echter wat moeite mee en die hield er halverwege gewoon mee op. Overstappen dus op een andere en 2 kilometer verder weer op een bootje die de oversteek van nog geen 100 meter maakt. Op het eiland Santa Cruz staan de meeste hotels en zo dus ook die van ons.
Het is een prima hotel met een mooie kamer (met airco) en een zwembad op het terrein.
Omdat we hier drie volle dagen zitten zijn we gelijk het centrum ingelopen waar genoeg mogelijkheden zijn voor het maken van dagtrips. Het zou ook mogelijk zijn om rond te trekken van eiland naar eiland, maar daar hebben wij niet voor gekozen. Wij hebben voor vrijdag een dagtocht naar ´Isla Floriane´, zaterdag een halve dag Santa Cruz het eiland waar we logeren en zondag een dagtocht naar ‘Isla Isabella‘ (Dit is het grootste eiland van de Galapagoseilanden).
In alle gevallen krijgen we veel van de omgeving en het natuurschoon te zien.
Hoe de eerste dat verlopen is melden we jullie in een volgend verslag. Wel kunnen we al melden dat we na het boeken van de dagtrips op het strand al zeeleeuwen, zeeleguanen, hele grote rode krabben, pelikanen, en een hele hoop andere exotische dieren hebben gezien.
Wordt dus vervolgd!
Adios
Jacqueline & Pieter

• 19 Januari 2013 - 10:58

Mona:

blijft heerlijk om te lezen, lijf maar lekker genieten kunnen we mee genieten van jullie verhalen, zijn we er ook een beetje bij

• 19 Januari 2013 - 11:08

De Damwijkjes:

Met die prachtige foto's van Piet nog in gedachte, weet ik dat de bijzondere natuur op de Galapagos echt uniek is, wat een belevenis....en wij hier maar bibberen bij -15 s'nachts en een pak sneeuw voor de deur....het elfstedenvirus waart alweer rond!
    Nog een dikke week en we verwelkomen jullie alweer, time flies, dus neem het er nog van x

• 19 Januari 2013 - 11:53

Annemarie:

Tjonge wat byzonder allemaal om te lezen!!! Veel plezier samen!!!!!!!!!