De laatste dagen in Peguche - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Peguche - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Peguche

Blijf op de hoogte en volg Pieter, Jacqueline, Kim & Erno

26 Januari 2013 | Ecuador, Otavalo

Onze laatste overnachtingen zullen zijn in het altijd rustige Peguche, een klein dorpje ten noorden van Quito. We zijn hier neergestreken omdat we zaterdag de markt in Otavalo willen bezoeken (de kinderen verwachten tenslotte dat we iets mee terug nemen...).
Maar het is donderdagavond als we hier aankomen en dus hebben we de gehele vrijdag om andere dingen te doen.
We besluiten de taxi te nemen naar het kratermeer waar we een wandeling maken. We zien hier de nodige mooi planten, orchideeën en genieten ook van het uitzicht.
Helemaal rondlopen is voor ons, zeker op deze hoogte, niet haalbaar dus na een uurtje of wat (hier kunnen we nog van maken wat we willen) nemen we de taxi naar het condorparc. Een dierentuin met eigenlijk alleen maar roofvogels en uilen. De taxichauffeur besluit ons ook nog even langs de heilige boom te rijden. Ach prima zo'n ritje. Zal niet veel duurder worden.
In het parcours zien we de grote Andescondor. Wat is dat een klerenkast van een beest zeg. Niet meer normaal zo groot. En met dat gaas ertussen durven wij ook best dichtbij te komen...
Vanuit de 'dierentuin' besluiten we tevoet terug te gaan waarbij we de waterval kunnen zien.
Naast de waterval die we ineens van een andere kant benaderen dan wat we dachten, zien we nog een paar vrijende stelletjes. Toch de waterval vonden we het mooiste natuurverschijnsel.

De tweede dag is zoals gepland ingevuld voor de markt in Otavalo. Van Mique krijgen we het advies om zo vroeg mogelijk te gaan omdat dan de dierenmarkt nog volop draait.
Dit advies nemen we mee en zo staan we rond een uur of 8 op de markt. Als ze hier een partij voor de dieren zouden hebben, hadden ze hier overwerk te doen. Niet normaal zoals hier de dieren verhandeld worden. Kippen aan elkaar gebonden gaan van hand tot hand en een onwillig varken heeft niet meer kans dan met de nieuwe eigenaar mee te gaan, al protesteerde hij hevig.
Nadat ook het geslacht van een paar schapen gecontroleerd is worden ze in een vrachtwagen geladen en ook een voor een goed prijsje verkregen stier wordt met gevaar voor eigen leven een laadbak ingewerkt. Ook de cavia's hebben het hier niet al te best. Ze worden bij de kop beetgenomen en op malsheid gecontroleerd voordat ze in een zak verdwijnen om later dit weekend... Tja dat hoef ik niet meer uit te leggen verwacht ik....
Na de dierenmarkt zijn we de 'gewone' markt opgelopen waar we verschillende artikelen gekocht hebben, uiteraard na eerst het nodige te hebben afgedongen.
Nu zitten we weer bij ons hostel. In de hoop dat er zometeen een Skype verbinding mogelijk is met café 't Centrum in Udenhout waar de vrijgezellenavond van de boerenbruiloft plaats gaat vinden en waar we erg graag bij waren geweest.

Morgen rest ons nog een vrije ochtend waarna we de bus richting Quito vliegveld gaan halen.
Om half zes gaat ons vliegtuig richting Nederland. 14 uur later hopen we weer te landen op Schiphol.
Op het vliegveld nog opzoek naar een kofferzaak voor een extra koffer voor alle inkopen van vanmiddag en natuurlijk alle indrukken die we hier de afgelopen drie weken hebben opgedaan.
Wij vonden het leuk dat jullie ons via onze blog hebben gevolgd en dat we jullie in het koude Nederland toch een beetje hebben kunnen laten meegenieten van het mooie land Ecuador.

Adios en tot ziens
Jacqueline & Pieter

• 26 Januari 2013 - 22:36

Hetty:

Aan al het goede komt helaas een eind... Goeie reis naar huis!!

• 26 Januari 2013 - 23:16

Siny:

Het waren mooie verhalen. Een hele goei reis.

• 27 Januari 2013 - 00:14

Annemarie:

Geniet nog een laatste ochtend en goede reis terug!!!!

xxx Annemarie Marcel en kids!

• 27 Januari 2013 - 09:48

Ruud:

Na jullie geweldige avontuur staat de komende tijd UDENHOUT weer CENTRAAL!!!

Goede terugreis !!

Ruud

• 27 Januari 2013 - 11:41

Smam :

Pieter
    het waren mooie versagen ik heb er van genoten, genieten jullie nog van het laatste stukje en een goeie reis terug,

• 27 Januari 2013 - 13:01

Tante Riet En Ome Ben:

We hebben genoten van jullie reisverslagen.Een hele goede reis terug groetjes

• 27 Januari 2013 - 16:10

Mona:

hey jacquline en pieterke
    ja geweldige reisverslagen, we hebben mee genoten vam jullie reis.
    maar hier hebben we ook genoten van een geweldig vrijgezellen feest, en je weet feesten kunnen we,
    voorzichtig naar huis

xmona

• 27 Januari 2013 - 16:19

De Damwijkjes:

Helaas beperkte het skypen zich tot enkele seconden, maar jullie zijn er toch even bij geweest.
    Ook erg genoten van jullie verslagen en heel benieuwd b
    naar de foto's, tot morgen,
    bon viage

• 28 Januari 2013 - 10:00

Ingrid De Kaestecker:

Wat een avontuur. Geweldig!