Galapagos eilanden (dag 3) - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu Galapagos eilanden (dag 3) - Reisverslag uit Puerto Ayora, Ecuador van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu

Galapagos eilanden (dag 3)

Blijf op de hoogte en volg Pieter, Jacqueline, Kim & Erno

20 Januari 2013 | Ecuador, Puerto Ayora

De laatste dag bracht ons naar het eiland ´Isabela´. Omdat dit iets verder lag dan het eiland dat we vrijdag bezochten moesten we ook iets eerder vertrekken. Om 07.00 uur werden we verwacht aan de kade. Dat hield dus ook in dat ze bij het hotel een half uurtje eerder dan gebruikelijk het ontbijt moesten regelen voor ons, maar dat was geen probleem. Ook nu waren we weer keurig op tijd en gingen we om iets over 7 aan boord van de taxi-boot die ons naar de grote boot bracht. Een kort dutje onderweg zorgde ervoor dat de twee uur durende bootreis zo om was.
Onze tassen zijn weer gecontroleerd toen we aan land gingen en we zijn weer in de bus vrachtwagen gestapt die ons bracht naar een zoetwatervennetje waar Flamingo´s zitten. Deze grote roze vogels zouden hier een aantal moeten zitten, maar wij moesten er dit keer met maarliefst één genoege nemen. En die had zich ook nog eens helemaal aan de overkant van het water gestationeerd. Lang leve de telelens, waar vervolgens een aantal mensen uit de bus toch nog goed konden zien wat dat roze puntje aan de overkant was...
Ook op dit eiland hebben we een reservaat bezocht waar de Landschildpadden in stand gehouden worden. meer dan 700 schildpadden variërend in de leeftijd van 3 maanden tot ruim 120 jaar.
Schildpadden die hier geboren worden en een jaar of 15 oud zijn werden terug gezet in hun oorspronkelijke leefomgeving.
Na wat strandtijd hebben we ook hier weer genoten van een heerlijke lunch. Zowel Jacqueline als ik hebben de octopus die in het eten verwerkt was, vriendelijk aan de kant geschoven en hebben aan rest een goede lunch gehad.
Na de lunch zijn we weer het water opgegaan waar we gezocht hebben naar de ´Blue feet Boobies´ en Pinguins. Die eerste waren niet te missen, maar na de Flamingo´s leek het er even op dat de Pinguins ook verstek lieten gaan. Vlak voor we weer verder gingen, zag een van de gidsen aan boord er een zwemmen. We zijn stil gaan liggen met de boot en zo konden we deze Pinguin goed zien. Enkele ogenblikken later bleek dat deze jongen niet alleen aan het zwemmen was, maar dat hij nog vier andere soortgenoten bij zich had. En alsof ze wisten dat we voor hun stil lagen kwamen ze ons letterlijk als figuurlijk tegemoet. Langs allebei de boten bleven ze even ´watertrappelend´ hangen zodat we ze goed konden zien en vastleggen.
Zeker voor Jacqueline was dit één van de hoogtepunten van deze drie dagen. Het is tenslotte niet voor niets haar lievelingsdier!!!
Ook vandaag hebben we vanaf de kant nog een 6-tal slapende haaien gespot (deze waren qua formaat wel een heel stuk groter dan die van gisteren...). En met opnieuw een snorkel sessie werd ook deze dagtrip afgesloten. Tijdens het snorkelen hier hebben we nog een paar grote roggen gezien, een aantal zeeleeuwen kwamen langs zwemmen en hebben we nog een haai onder een grote steen zien slapen. En eerlijk gezegd was het best lekker dat hij bleef liggen en wij een stukje verder (iets dichter bij de boot) verder konden snorkelen.
Omdat het slaapmomentje de heenweg zo had ´verkort´ hebben we deze methode ook maar weer toegepast op de terugweg en..... het hielp.
Eenmaal weer terug in het hotel hebben we elkaar aangekeken en geconcludeerd dat wat we hier de afgelopen drie dagen gezien hebben bijna niet te beschrijven is.
We hebben het echter toch geprobeerd, maar we weten dat het allemaal nog veel mooier moet zijn dan het beeld dat jullie je er nu misschien van vormen.
Voor ons is dit een onvergetelijke ervaring geweest, die we toch maar mooi met ons meenemen.
We gaan morgen met een heel goed gevoel weer richting het vaste land in de wetenschap dat daar ook nog een paar dagen Amazone wachten.... Jullie zijn nog niet van ons af.

Adios
Jacqueline & Pieter

• 21 Januari 2013 - 10:22

Smam:

Jacqueline en Pieter

blijft heerlijk om te lezen hoe jullie alles meemaken en ervaren, van jullie verhalen kunnen we meegenieten. ;D

• 21 Januari 2013 - 11:39

Hetty:

Wow mooi hoor!! Inderdaad een ervaring om nooit te vergeten!!

• 21 Januari 2013 - 12:06

NIcole:

Geniet nog van jullie laatste week!! En deze drie dagen neemt niemand jullie nog ooit af!! Wat een ervaring......

• 21 Januari 2013 - 16:42

Ruud:

Geweldig om te lezen!
    Dit nemen ze jullie nooit meer af!
    Super!
    Het jaar 2013 kan voor jullie al niet meer stuk!
    Ik ben voorstander van SOGE ipv SOK in december!
    groet
    Ruud

• 21 Januari 2013 - 17:10

Lizette:

GE WEL DIG!
    Idd een ervaring die je nooit zal vergeten! En anders.... heb je altijd de foto's nog!
    Ben er heel benieuwd naar!
    Geniet!

• 21 Januari 2013 - 18:50

Henk En Lia:

Wat een mooie ervaringen.
    Geniet nog maar lekker.
    Trouwens: Die foto van Jacqueline als schildpad is ook heel bijzonder:-)

Groeten van Henk en Lia

• 21 Januari 2013 - 19:46

Mona:

heerlijk om te lezen, ik waan me ook even op de galapagos eilanden, wat een ervaring, en in the pocket, dit nemen ze niet meer af,
    verder is het hier gewoon erg koud.

gr mona