3 dagen eindigen nat, maar vallen niet in 't water - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu 3 dagen eindigen nat, maar vallen niet in 't water - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Pieter, Jacqueline, Kim & Erno Michielsen - WaarBenJij.nu

3 dagen eindigen nat, maar vallen niet in 't water

Door: pieterjacquelinekimerno

Blijf op de hoogte en volg Pieter, Jacqueline, Kim & Erno

01 Augustus 2011 | Vietnam, Hué

De afgelopen drie dagen is er geen verslag van ons verschenen. Dit wil niet zeggen dat we niets gedaan hebben, maar we hebben gewoon de tijd (en zin) even niet gehad.

Zaterdag 30 juli
Vandaag is een dag die we in twee zinnen kunnen samenvatten. ‘s Morgens hebben we nog lekker gezwommen in het zwembad van het hotel. ‘s Middags zijn we met de bus van Hoi An naar Hue gegaan. We kwamen in een leuk hotel met een erg vriendelijk receptioniste: Tú en Liên.
Ook het eten in een restaurant om de hoek was goed, al had Jacqueline twijfels over haar kip en heeft ze die uit voorzorg niet gegeten.

Zondag 31 juli
Vandaag staat er een boot-/bustocht op het programma langs verschillende pagodes en graftombes van diverse Vietnamese koningen. Als je alleen al ziet hoeveel grond er gebruikt wordt om één koning te begraven, dan zou je niet verwachten dat Vietnam een van de armste landen in de wereld is en dan hebben we het nog niet gehad over de pracht en praal die op de gronden gezet zijn. Aan het eind van de dag, we hadden toen ongeveer vier gelijksoortige bezoekjes aan voormalige koningen afgelegd, begonnen we een beetje “tombe-moe” te worden. De laatste in de rij hebben we dan ook aan ons voorbij laten gaan, omdat er bij elke tombe ook nog eens entree betaald moest worden (we zijn tenslotte Nederlanders ;-)).
Het maken van de typisch Vietnamese hoofddekstels (nón) en het maken van de wierook stokjes hebben we aan het einde van de tour nog wel meegepikt. Zowel Kim als Erno hebben het rollen van de stokjes al ‘aardig’ onder controle. Deze avond hebben we ook het laatste gedeelte van de vakantie eens doorgenomen. We lopen namelijk nog zo goed op schema dat we aan het einde een dag of 5 over gaan houden waarop niets gepland is. We hebben onze boeken er eens op nageslagen en we hebben besloten de slaapbus naar Hanoi bij Ninh Binh al te verlaten en daar te kijken of we twee dagen vol kunnen maken. De mogelijkheid om vanaf hier naar Sapa te gaan is ook aanwezig, het zal van de planning af gaan hangen of we dit ook allemaal gaan doen vanuit Ninh Binh.

Maandag 1 augustus.
Alleen een bezoek aan de citadel van Hue staat nog op het lijstje voordat we om 17.00 uur de slaapbus nemen. Na het ontbijt zijn we het hotel uitgelopen waar ons direct een paar riskja’s werden aangeboden. Na wat afdingen zijn we opgestapt en zo werden we daar de citadel gereden. De citadel is eigenlijk een beetje een zelfde verhaal dan gisteren, maar deze is toch wel wat groter. Ook worden hier nu nog belangrijke gasten met veel ceremonieel ontvangen. Voor ons deden ze dat helaas niet...;-)
Na ons bezoek zijn we ook weer met een riksja naar het hotel gebracht.
In het zelfde restaurant (die van die kip) hebben we een heerlijke sandwich gegeten. Tijdens onze lunch sloeg buiten het weer om. Waar we ‘s ochtens nog het idee hadden dat we nog niet zo’n warme dag gehad hadden, ging de kraan in de hemel nu goed open en stonden de straten in no-time blank.
Auto’s, brommers en fietsers bleven door het water rijden wat een waar waterspectakel tot gevolg had. Later hoorden we dat er om de hoek tijdens de regenbui honderden torren tevoorschijn kwamen in een restaurantje naast ons hotel. We willen veel zien tijdens onze vakantie, maar dat we hier geen getuigen van waren vonden we niet zo heel erg....
Nu zitten we in het hotel te wachten tot we naar de bus kunnen die 300 meter verderop vertrekt. Om 20.00 uur staat er nog een ‘diner moment’ gepland, maar verder wordt het vooral proberen te slapen...

• 02 Augustus 2011 - 08:49

Marlijn:

Een tipje: Sapa is MOOOOOOI!!!

geniet nog!

Groetjes Marlijn

• 02 Augustus 2011 - 09:20

Piet Lagarde:

Hoi beste allemaal,

Wat hebben jullie al veel gezien zeg!!!! ja Sapa is hel mooi maar heeft zo z'n eigen klimaat. Als het helder is dan heb je prachtige vergezichten. toen ik er was was het koud en mistig maar het bleef heel kleurrijk. De moeite zeker waard. Leef en geniet van de momenten.

Warme groeten van Piet

• 02 Augustus 2011 - 14:10

Diana:

het is hier al puur genieten als ik dit lees, laat staan voor jullie!
    veel plezier nog en ben heel benieuwd naar "live" verhalen t.z.t.

• 02 Augustus 2011 - 18:10

Joop En Corrie:

Hallo Michielsen...waar ben jij nu?? Wij hebben net opa en oma gebeld i.v.m. opa's verjaardag. Die vertelden over jullie grote reis. Meteen naar jullie gezocht en ook snel gevonden. Wat een prachtige vakantie hebben jullie zeg!! Wat een avontuur. Een onvergetelijke ervaring. Alle foto's bekeken en de verslagen gelezen. Wij zijn erg blij voor jullie dat het allemaal zo goed gaat in Vietnam. Ook de hoedjes staan leuk!! Geniet ervan, van elkaar en van het mooie land. Wij lezen en reizen met jullie mee. Veel plezier met z'n vier. Groetjes uit B-E, van Joop en Corrie.

• 02 Augustus 2011 - 20:41

Oma En Opa:

Met de foto's van de graftombes erbij krijg je toch een ander beeld, dan dat je het alleen beschrijft. Hebben jullie ook kunnen zien, hoe de begraafplaats van de gewone man eruit ziet? Ook even vastleggen om het contrast te kunnen zien. Dat er veel contrasten zijn, hebben we wel kunnen zien. Tjonge jonge wat een luxe zwembad. We hopen, dat jullie de komende weken nog veel indrukken zullen opdoen. Een dikke knuffel van ons.

• 03 Augustus 2011 - 08:45

Henk En Lia:

Wat een prachtige verhalen en mooie foto's.Jullie laten ons meegenieten van deze prachtige reis. Dit zijn,zeker ook voor Kim en Erno, ervaringen die je nooit meer zal vergeten.
    Geniet nog !

Hartelijke groeten van Henk en Lia

• 04 Augustus 2011 - 19:17

Sinterklaas:

Zo mensen , hier is een kasteel helemaal niets bij!
    Nog veel , veel plezier!
    Sint

• 05 Augustus 2011 - 15:33

Ron En Brenda:

Heb jullie foto's bekeken! Erg mooi allemaal, geniet nog van de laatste anderhalve week! Groetjes van ons en een kus van Eline voor Pieter.

• 05 Augustus 2011 - 15:36

De Buurtjes:

Hoi Jacqueline
    Vandaag geen kaartje in de bus maar een felicitatie naar Vietnam toe. Proficiat met je verjaardag Jan en ik wensen je een hele fijne verjaardag toe en de rest natuurlijk ook.Ps Wij zitten weer te wachten op een volgend mooi reisverslag.
    Groetjes Jan en Karin